onsdag den 21. maj 2008

Rygestop

Der er fem dage endnu…
sikke noget, du

Rygestop
er vist det værste pop
Jeg sagde, jeg ville stoppe
Var det talefejl
eller øregejl
Kort fortalt
var det da det gjaldt
kursus versus lapsus!

Der er fire dage endnu
sikke noget, du
Jeg kan nok ikke sige stop
jeg tager blot endnu et stop
på min pibe
alt hvad jeg kan er at pive

Der er tre dage endnu
sikke noget, du
Livet er så sundt
Det kan også gøre ondt
det er ingen kunst
at leve uden røg
Jeg tror, jeg ta’r en smøg!

Der er to dage tilbage, mand,
nok en årsag til min klage, mand
Det er måske en tanke
Er der mulighed for at anke
Er jeg overhovedet motiveret?
Er det hele værd besværet?

Der er én dag endnu
sikke noget, du!
Tobakkens hunger
savner mine lunger.
Men cigarettens røg
sikke noget møg
jeg siger både fy og føj!

Så er klokken fireogtyve
jeg kan ikke længere lyve
nammenam og dikkedikke
vil jeg ryge eller ikke?

Nu er der gået fireogtyve timer
og det er ikke kun fordi, det rimer
helt og aldeles uden røg
åh – gid jeg havde en smøg.

Nu er jeg røgfri i et døgn
Man skulle tro det var løgn
Jeg får dog stadig nikotin,
det er jo faktisk lidt til grin
jeg burde have et glas vin
Det er egentlig lidt gak-gak
Alt jeg kan tænke på er tobak…

Ingen kommentarer: