mandag den 12. maj 2008

Den sidste nat af alle nætter

På min sofas leje
ville jeg søge dit hjerte
som jeg elsker
men ville jeg end søge dig
fandt jeg dig ikke
før jeg kom i tanke om
at dit hjerte er låst
inde i et mareridt
som tanken ikke
har nogen nøgle til

Jeg tænker: å, jeg
ville ønske jeg kunne
holde dig i hånden
i dette mareridt

Jeg ville vandre
langs floder og bjerge
for en dag at kunne
holde dig i hånden
en dag midt i hjertet
af en endeløs nat

Ja, jeg vil stå op og
vandre rundt på byens
mørke gader og pladser
for at finde nøglen
til mareridtets lås

den nøgle
der ikke findes

Men måske, måske en dag
elskede, vil jeg finde den
da vil vi vandre gennem
hundredvis af år
langs floder og bjerge
til den sidste nat af alle nætter
og jeg vil vågne op i dig
da en spæd sol
vækker os på vores leje
på den første dag af alle dage

ja, måske, måske en dag
elskede, vil jeg finde den.

Ingen kommentarer: