fredag den 16. maj 2008

Elsker du Ole?

Dialog for 2 uden sko. Om dobbeltkærlighedens urimeligt svære spil.

Elsker du mig?
Elsker du Ole?
Det ved du godt jeg gør
Jamen gør du det virkelig?
Jeg synes det er svært at svare på
Det er altid svært at svare på noget hvis man er i tvivl
Ja…
Og det ved jeg du er når det gælder Ole.
Jeg synes bare det er svært at elske en mellemstor sumpskildpadde
Også selvom det er en jeg har haft med mig fra mine tidligste år, i medgang og i modgang, gennem svære år med Akne og drømme gjort af skrøbeligt krydsfiner?
Nogen gange ville jeg sådan ønske vi bare kunne tale om os to.
Det kan vi også
Ikke uden at du blander Ole ind i billedet.
Sådan er det jo med kærlighed, der kommer altid en dag hvor virkeligheden banker på i form af slutlån og øjeblikke af tvivl mht verdensøkonomien.
Jeg spørger jo bare om du elsker mig ikke!? Elsker du mig- hva?
Ja
Tak
…men elsker du Ole?
Hold nu op
Jeg vil da ikke holde op. Min kærlighed til dig er afhængig af din kærlighed til Ole, der skal 2 til at ting kan gå op, ellers kan det hele være lige meget, så bliver det ligesom i Fiskerne hvor folk var mørke og fulde af fjæsinger, og religion der kvalte, og små bitte håb der bare ikke gad at folde sig ud over mindre end 10 afsnit, så man døde – døde døde helt ind i fjernsynsstuen af de miner af kedsommelighed og tv-teater der var så moderne dengang, før fjernsynet fik konkurrence.
Hold så op med at skifte emne. Jeg hader når du zoomer ud på det TV-teater! Hvad skal det til for!
Undskyld, jeg bliver bare så arrig på vegne af Ham. Han har gået gennem så meget ondt. Han har set så frygteligt meget dårlig fjernsyn fra sit akvarium…og jeg ved bare hvor lykkelig du ville gøre ham hvis du virkelig sagde du elskede ham. Bare sådan helt enkelt – Yes jeg elsker ham. Den – sumpskildpadde.
Men hvis jeg siger jeg elsker Ole, siger du at du ikke tror på mig.
Ja men det er også rigtigt nok…jeg er nok også bare i tvivl
Måske er du i tvivl fordi du inderst inde godt ved det er en tåbelig tanke at nogen skal elske en 22 årig sumpskildpadde…
Åh afsky, hvorfor denne afsky. Hvordan vil du ha jeg skal elske dig når du i virkeligheden afskyr firbenede skabninger hvis karosseri fortaber sig
Jeg afskyr ikke din padde, jeg finder den bare mindre interessant, i forhold til den omstændighed at du har en nyfødt datter og du om 3 dage skal udsendes til Afganistan og muligvis, muligvis ikke kommer hjem i live. Jeg afskyr den ikke jeg er bare delvis ligeglad
Netop derfor tager jeg afsked med dig, uden at svare dig som du gerne vil svares.
…men Frank…
Og hvordan skal jeg vide om du faktisk afleverer mine breve til Ole som jeg sender muligvis fra skyttegrave under dobbeltild?!
Har du TÆNKT DIG at skrive breve til din Sumpskildpadde Frank?
…Ja…Men jeg skal nok også skrive til dig. Helt sikkert.
Men det bliver jo fuldstændigt som da du var på interrail og skrev til din eks. og hele tiden mellem linierne skrev til Ole. Og fik smerte til at rime på skjold og kærlighed til at rime på langsomhed. Det er ikke i orden. Det er bare ikke i orden vel!
Jeg lover at denne gang adskiller jeg brevene til dig og ham
Hvordan
Jeg skriver hans på salatblade så er du sikker
Elsker du mig?
Ja for fanden. Helt ind i aktiemajoriteten til dette mit hjerte. Se selv det banker Helga helga helga…kukur kukur – lem – vagina- lem vagina – kukur – ding ding dig mig – fortid- fremtid- altid altid! - men
Elsker jeg Ole?
…Ja…
Åh frank for fanden.

1 kommentar:

Louise Juhl Dalsgaard sagde ...

Det er fænomenalt. Smertefuldt morsomt.
Galapagaloperende sumpskilpadde.

Det er rendyrket vanvid eller vanvittig renhed eller hvad fanden ved jeg.

Godt - dét er det i hvert fald!
Åh jens for fanden