onsdag den 16. juli 2008

Yderst korttidsholdbart digt

i dette øjeblik er jeg væsken i den
langtidsholdbare Coca-Cola du drikker
du drikker mig altså
og jeg bliver drukket
jeg er cola
med vand, kuldoixid, farvestof
sundhedsregulerende midler, aromaer
og det hele
det er ikke noget jeg har drømt
og jeg ser ingen grund til
at lede efter symboler
eller forvandlinger i det skrevne
det er heller ikke noget jeg drømmer
ellers ville jeg jo ikke skrive det
ikke fordi jeg ser nogen grund
til at skrive det
ikke engang den grund
at det er sådan
for det er ikke sådan
det er jo bare noget jeg skriver
men det er lærerigt
at blive drukket
eller rettere
det var lærerigt
for nu har du sunket
din langtidsholdbare Coca-Cola
og jeg blander mig med diverse kropsvæsker
for om ganske kort tid
med digt og det hele
at blive pisset ud.

Ingen kommentarer: