søndag den 6. juli 2008

_ _


jeg giver slip
til verden
tag godt imod hende

4 kommentarer:

Mona Larsen sagde ...

digte giver ingen svar og dog ...man kan påstå at digteren altid putter sig selv ind i et digt - eller digtet putter sig ind i digteren...derfor spør' jeg:

taler digtet om en overgivelse til verden, som en slags erkendelse, eller skal det forstås resignerende: "jeg giver slip til verden..tag godt imod hende"?

..altid på smertegrænsen..det rører..

Anonym sagde ...

Kære Mona,

fint spørgsmål.

Først: Jeg undrer mig over sætningen: At give slip-
har jeg - i den forbindelse haft 'Slippet' nogensinde? Et Slip er noget, der falder ud af min atmosfære gang på gang - noget der er langt væk, men som i denne forbindelse er stærkere og mere i mig end mit eget hjerte.

'Slip' er mit afkom, skriver jeg. Men har hun ikke altid tilhørt Verden?

Jeg GIVER Slip til nogen eller noget - her Verden. Jeg giver mit afkom til Verden og det er med en besynderlig blanding af smerte og glæde at jeg giver Slip til Verden.

Så tag godt imod Slip


Kh
Lonni

Anonym sagde ...

PS:

Jeg kunne godt ha stavet slip med stort S

for slip er et væsen uanset om det rummer en menneske af kød og blod eller en gerning

menneske = en gerning
og omvendt

kh
Lonni

Anonym sagde ...

ET menneske..Det ved jeg

ikke EN menneske

;)