lørdag den 5. juli 2008

adfærdsforstyrrelse

udenfor boblen er han
hel uden synlige tegn på det modsatte
men han kan af gud ved hvilken grund
ikke

derfor må han være
trækpapir
uden sorteringsmulighed

min arm rækker hen imod koppen
jeg drikker kaffen og skriver noget
jeg ikke aner, årh hold da kæft,
han sparker mig bagfra
og fniser
han mærker noget jeg ikke aner,
årh hold da kæft,
er det blusen med huller der dækker
en blålilla blomst på silkestoffet
eller bare muren i nakken
den grå støvbunke med krebinetter af hestekød
og kartofler med sild
og da jeg stak hånden ned i den blodige lomme
for at finde nøglen så jeg selv kunne slippe fri

de fornemmer det
alt sammen, årh hold da kæft
man tror det er slut for længe siden
men der må hænge en odeur
i måden neglen graver i højre kindtand
og i fugen omkring munden

måske er det bare fordi jeg sidder på hans stol

stol stol stol stol stol stol stol stol stol stol stol
stol stol stol stol stol stol stol stol stol stol stol

Ingen kommentarer: