torsdag den 7. august 2008

Tankemylder

Jeg vil prøve at fortælle hele historien, så præcist som muligt. Her er hvad, der skete:

Jeg blev indlagt på hospitalet, fordi alle medierne blev ved med at stjæle mine tanker fra mig – det ville jeg have erstatning for, jeg kunne bevise det hele. Men politiet mente ikke, jeg kunne få en krone – de kørte mig bare på hospitalet og sagde, jeg var syg. Mage til frækhed skal man lede længe efter!

Så tog jeg med på sygehuset og så bliver de Gud-hjælpe-mig ved med at stjæle mine tanker. ”Hvis ikke I snart holder op med det, klager jeg direkte til Menneskerettig-hedskommisionen !!!”

Efterfølgende samtale indtraf så en dag. For nemheds skyld kalder jeg sygeplejersken for Sø’e Helle for det var hun og hun hed noget lignende. Jeg selv sætter pris på at blive kaldt Henrik.

Sø’e Helle: Hvordan går det i da?

Henrik: Jeg vidste, du ville sige det!

Hvad er der galt?

Som om du ikke ved det selv – det var dig der gjorde det…

Hvad gjorde jeg?

Jeg tog dig på fersk gerning for hulen…

I hvad?

Som om du ikke ved det selv. Jeg tog dig på fersk gerning!

I hvad – vil du ikke godt sige det?

I tanketyveri for pokker!

Hvad sagde jeg?

Det må du da selv bedst vide – men hvis det absolut skal være så pisse nøjagtigt. Du sagde: Hvordan går det i dag?
Det siger jeg, da hver dag…

Ja, det er så irriterende – kan I ikke holde op med det?

Jeg kan godt forstå dig – vi skal gøre, hvad vi kan – hvad synes du vi skal gøre?

Giv mig papir og kuglepen og papir – så kan jeg da bevise, at det er mine tanker, så bliver det sværere at stjæle dem – så kan jeg da bevise, det er mine tanker.

Det er dine tanker! Men hvis du skriver dem ned, bliver de da nemmere at stjæle.

Nej, så bliver det sværere… Så kan jeg lægge dem ind i en bankboks og beholde beviserne på, at det er mine tanker.

Det er i orden – så bliver de da også nemmere at huske…

Nej, når jeg skriver dem ned, så bliver de nemmere at glemme… så behøver jeg ikke længere at huske dem, så kan jeg tænke nogle nye tanker!


Har du tankemylder?

Ja, jeg gider da ikke tænke langsomt...

Ingen kommentarer: