søndag den 3. august 2008

Middelalderen

Og du leger at munke i middelalderen
er den historiske no-how
du har gået og sukket efter
i alle disse år
at vejen er virkelig bred
"Western Society and The Church in The Middelages"
ligger mellem os på bænken
og selvom bogen er bred
er den også fucking lang og kedelig læsning

Kun duerne danser her på pladsen foran Louvre
rokker med deres hoveder, spiser og spiser
sover og vågner og spiser
og rokker og flokkes om tabte pomfritter

Du ønsker at være en due
Jeg spiser en sandwich med poulet
og bliver døsig
til sidst går jeg fra dig
og det er tragisk, kan jeg se nu
for der er ingen, der snakker så meget
for at skræmme pigen væk

Og selvom jeg tænker på dig
når jeg rører ved mig selv
er du stadig en gammel hønisse
en ældre herre med hentehår og hentemave
og en besynderlig trang
til at befamle mine arme

Og jeg er alt for ung
jeg kan ikke tåle synet af dine
romantiske forventninger
jeg kan ikke tåle lugten af frygt
din frygt for at blive efterladt
hvordan det hele ruller rundt og rundt
i dine djævelske øjne
jeg tåler ikke
hønisser

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Hej Lise Møller Schilder,

ville gerne have spurgt dig over mail om evt oplæsning - men den jeg fandt på digte.dk fungerede ikke.

Hvis du kan li at læse op - send mig et prej på ordunderhimlen@gmail.com

Vh
Lonni





Tillykke med debut i Hvedekorn!