torsdag den 7. august 2008

MOD

Alt det blod var ikke mit

så længe jeg sang

fever sang hun

og han sang også

jeg kan være alvorlig i dit selskab

Du suger mit røde mod op i servietter

og kalder mig grådig og stærk og kvinde

jeg er en kæmpe kvinde, jeg elskede

vi elskede

Og hvor burde du være?

I krig og brænde marker af

Du indsamler blod i plastikposer

Skumbad = blodbad

Vi elskede Eva og røg cigaretter

skriver du

Vi sang for Eva

fever

Vores kærlighed findes i dine breve

du synger, jeg bløder heldigvis igen

vi græder, viser nye nøgne steder

ødelægger røvhuller, men du skider endnu

skriver du

Du forsøger ikke at føle

kys, blod, skud, tæv, knive, larm, mad

feber, svimlende, kvalmende feber

Fluerne flyver

Fluerne flyver i flok

Dit blod er mindre romantisk end mit

I dit ansigt har alvoren lagt sig

din egen alvor, ikke min

du er ikke længere mig

ikke dine fingre, ikke dine ører

jeg er ikke længere dig

og det lyder som den værste

kærlighedskliche

men jeg kan ikke nå dig

Ingen kommentarer: