mandag den 22. september 2008

MEN MOR ER I STUEN

Jeg går op af trappen. Jeg kan ikke finde mor. Men mor er i stuen. Jeg kan ikke glemme mor. Men mor er i stuen. Jeg har gentaget de skridt op af trappen. Og nu går jeg nedad igen. Og nu går jeg opad igen. Jeg har fundet min mor. Men i oktober mistede jeg min cykel. Så går vi bare baglæns og finder min cykel. Det er nemt at gå baglæns. Så vil jeg også finde far. Jeg mistede far for syv år siden. Jeg går mange skridt baglæns af trappen. Jeg går syv år baglæns og ender i et hav. Jeg vil svømme ud til de store verdenshave, siger du. Jeg vil være en havmand. Men du er jo død, siger jeg. Men jeg er levende, siger du. Og jeg ved ikke. Jeg er levende. Endnu. Jeg går syv år baglæns og for langt ud i et stort hav. Der er for dybt nede på bunden af havet.

Ingen kommentarer: