søndag den 1. juni 2008

Borgernes mester

Han henholder sig, han er personligt personlig i snakken, den erfarne yngre borgmester, han forholder sig, og journalisten er også personlig, man må respektere at han øser sig ud, den unge, ungdommelige, yngre borgmester folder sig ud, han hidser sig livligt til snak om den herlige ungdom, den fik ikke for lidt, han var direkte wild og kaotisk som knejt! Tro ikke, at der ikke gemmer sig en rørende rebel bag den friske blazer og dæmpede skjorte, nej, forældrene styrede ikke den nuværende borgernes mester på 20 tdr. land, for han fik løbet hornene af sig, det gjorde han, erfaring, dumhed og frihed, og noget wild, det var han, det må han sige, de var sgu så lange de horn!, det gjorde temmelig ondt, det må han inderligt indrømme nu på årstider og år og talrige ådslers afstand, og nogen har han trådt på, ingen tvivl om det, og ikke at han vil nøjsomt nøjagtig ind på, hvor utroligt usigelig ondt, det har gjort, for noget må gemmes til privaten, og bedre tider bliver bare bedre, og ikke fængsel, selvfølgelig var det ikke sådan wildt og kaotisk, selvfølgelig var det ikke på den måde tarveligt, og så faldt han da formeligt til føje, ja, nogen elastisk erfaring har man da, siger den unge, ungdommelige, men dog så beliebte borgmester og rynker ordenes pander i journalistens synlige sværte, alt dette er rart, når der er så meget liv, der endnu skal leves, vi bliver alle klogere, som alderen går, lidt har man da prøvet her i livet, det er vigtigt som borgernes mester, siger borgernes mester med sit vidende smil, det er vigtigt som borgernes mester at vide noget om livet her i livet.

6 kommentarer:

Anonym sagde ...

He he he! Den er der!

Anders Vægter Nielsen sagde ...

Jovist - men hvad der er der, er ikke sådan at sige? Altså: Hvis jeg var borgernes mester sku min stol være lavet af øl og mit skrivebord af ... øhh ... kærlighed, du! Den side har jeg jo altid haft en lidt udflydende holdning til.

Anonym sagde ...

Behøver man at kunne sige, hvad en god borgmester er, for at kunne gøre nar af en dårlig?

Anders Vægter Nielsen sagde ...

Det er et godt spørgsmål. Det ved jeg ikke. Gøre nar, tjah, joh. Men denne borgmester kan jo sikkert være en ganske udmærket borgernes mester i praksis, i det, som det drejer sig om, nemlig hans eller hendes politiske aktivitet. Det mener jeg ikke, at teksten som sådan forholder sig (direkte) til, men mere nogle identitetsmæssige ting, som jeg synes findes hos en hel del nutidige politikere. Og som så her er overdrevet, karikeret. Forlægget i det virkelige liv er i øvrigt en ganske populær (amts-/regions)-borgmester. Så vidt jeg ved. Det lykkes ham jo at slippe afsted med de ting, jeg har beskrevet!

Henriksrc sagde ...

Jeg elsker det, men det er måske kun mig. Elsker det korte, men så alligevelt lange i sætningerne. Elsker i øvrigt også borgernes mester og borgmesteren. Vores her i den flade by er jo både til Dylan og bold eller i hvert fald er han til stede og det er jo altid noget, eller er det. Når man som mange bare vil opfattes som tabernes mester, kan man jo hverken gøre fra eller til. Nå men ville bare strø lidt kærlighed, gode vibes fra den ikke så wilde side af tilværelsen med Kaj og Andrea og nybagt rugbrød med smør og nutella.

Anonym sagde ...

Nej, det er ikke bare dig. Jeg synes også, det er fedt.

Den fla'e by; det må da være O'nse. Jeres borgmester kan jeg ikke lide, selvom han skulle være en habil håndbolddommer.