onsdag den 18. juni 2008

Voivode

kom du til mig som en gåde
døde du i mine arme som en engel
med en økse gennem din skulder
med en pil gennem dit øje
med en sang på dine læber
med en gåde i dine vinger

kom du til mig for sent
så jeg dig for sent
med et ådsel i din ryg
med en bjørn i din favn
med et maleri på væggen
med et glas til mine øjne

kom du til mig i nat
blæstes du ud som en ild
med en kerte i dine hænder
med et øjeblik på spid
med et træ i din pande
med en cyklus i dit sind

kom du til mig nu
levede du for evigt
med en pille i dit svælg
med et jævndøgn i brystet
med et banner over dig
med et slot bortbrændt

du står, det gløder i stål
på din rustning over dine mænd
din mund et sort hul
dine fødder mejslet i jorden

kom du til mig som en fjende
kom jeg til dig som en dråbe blod
der langsomt dryppede ned på jorden
fra spidsen af dit sværd

Ingen kommentarer: