onsdag den 2. april 2008

Mine erindringer i småstykker (1)

Først boede vi i Borgergade. Øverst oppe under loftet. Min mor arbejdede på Billedbladet, dengang der først og fremmest var billeder i.
Min far arbejdede på Berlingske Aftenavis, det der senere blev til Weekendavisen. De mødte hinanden på BT. Havde de haft sans for historie og havde de været i stand til at se det hele udefra mange år senere ville de nok have været at finde andre steder. Måske havde de begge arbejdet på Politiken og havde ikke rejst så meget. Når min mor og far ikke nåede hjem, ringede de til flytttemanden i stuen hos hvem jeg sad i arm og drak kaffe. Da jeg var et par år flyttede vi ud til Lyngby og boede hos en fyr fra FET med en voksende familie bestående af døtre. Og så en stærk mor, men dem havde vi jo masser af. Vores mødre blev så stærke at de kunne bøje jern, eller sandheden hvis det skulle være. Min mormor kunne flække en betonflise i ét slag, min farmor kunne få de rå drenge i banken til flovt at sænke blikket. Jeg havde også tanter - mere om dem senere..

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Det er god læsning. Starter uskyldigt, men udvikler sig.