onsdag den 19. november 2008

Sørenjensme uartig


4 kommentarer:

Anonym sagde ...

du er saftPetersparkemig i thihvertifald skarp!

Vibeke Nielsen sagde ...

Ok, nu ved jeg godt, at jeg efterhånden er i risikozonen for at blive kategoriseret som anarkiets dummeste, men hvad er egentlig det morsomme, eller det skarpe for den sags skyld, ved den her? Den har været bragt før, men heller ikke dengang forstod jeg, hvori det morsomme/skarpe bestod. Er der nogen, der vil stave det for mig?

Måske kræver den bare, at man har et livs- og menneskesyn, der er radikalt anderledes end mit....eller en helt anden opfattelse af køn, politik og seksualitet...hvad ved jeg?

Hvasseline sagde ...

Interessant. Hvad mon dit menneskesyn er kontra det der står anført i denne sløje tekst?

Vibeke Nielsen sagde ...

Jamen, der står ikke noget menneskesyn konkret anført i den ironisk/sarkastiske tekst, men jeg regner med ,at et andet menneskesyn end mit, er forudsætningen for at man kan se det sjove/skarpe i den. Den bygger, som alle andre vitser, på indforståede præmisser og hvis man ikke er indforstået med præmisserne, har man svært ved at grine med....Det, der bare undrer mig er, nøjagtig hvilke indforståede præmisser der er tale om. Det er derfor, jeg beder nogen om "at stave det for mig".

Jeg har for eksempel svært ved at se det morsomme i en nonne der mener, at gud ikke er en mand....men der kunne jo være noget særligt ved det, der gjorde det skideskægt? Eller måske er intentionen slet ikke at være morsom? Teksten er jo tydeligt ironisk/sarkastisk, men hvor ironien/sarkasmen ender og begynder, kan jeg ikke vide...sådan er det jo med ironi/sarkasme, især når afsenderen er et pseudonym og ikke et åbent menneske.