søndag den 5. april 2009

Uanset

Uanset
hvordan man vender
og drejer U'et
trækker det sig væk
udånder
når tid er
jeg siger når tid er
tiden er
så elsker jeg U'et
der ikke foretager sig noget
udover udånding
i tidens udstrækning

ved U'et begynder
man ikke at tatovere sig
med leopardstriber
eller anlægger horn i panden
for den sags skyld
klyftet tunge
indopererer ikke
reptilhormon fra Galapagos
der giver bedre muskulatur
i læggene

ved U'et
går jeg på gangene
med swaps
med livet i hænderne
med drops
bleer og pårørende
apopleksier
empatier
kister
kaffe

skidt med Darwin
(under alle omstændigheder)
om jeg går eller ej
og i en anden form
som grædende kamel
i Gobi ørkenen eller
med fjernsynsliggesår på Mars
eller slet ikke
er jeg
U'et's supernova
eksplosionens Aaaaa
ottetals evigheder
indviklingernes
udviklinger
synapser
bisætninger
tilbygninger
tidevandsbølger
vindhastigheder
og her standser vandet

4 kommentarer:

Johannes S. H. Bjerg sagde ...

Godt!

Mona Larsen sagde ...

tak ;-)..

Kirsten sagde ...

Usvigeligt sikkert!
Herligt! Uden tvivl.

Mona Larsen sagde ...

tak kære stensamler ;-)..